Darin sjunger Coldplay

Darin – i Coldplay.
Nästan i alla fall.
Han spelar in en cover på "Viva la vida".


– Det känns bra, den är helt klar än men det kommer att bli bra, säger den 22-åriga ex-Idolen till TV4:s webbtv.

Stjärnan håller just nu på att spela in en egen version av Coldplays megasuccé "Viva la vida" till årets omgång av "Idol". Men han tänker inte bara göra en kopia.

– Det kan bli väldigt cool att göra något eget av den. När jag nu ska göra det här så ska jag inte göra den som det är. Då blir det tråkigt. Det ska ha ett eget sound.

Det var fem år sedan Darin Zanyar ställde upp i "Idol". I tävligen kom han tvåa, men om man ser till karriären är han en klar etta.


– Det har hänt mycket sedan dess. Man har växt upp. Jag har jobbat väldigt mycket, rest runt i Europa och turnerat, och jag har spelat in massor av låtar.


– Jag hoppas min "Viva la vida" kommer att bli en ny hit, säger han till TV4.


Magnus Edlund

LÄNK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0