Darin chockad trots favoritskap "Jag kan inte fatta det"















Det var en oerhört chockad finalist som efter resultatshowen mötte pressen. Darin blev deltävlingens andra vinnare, då han tog sig direkt till Globen med låten ''You're out of my life''. Stämningen i Scandinavium var smått lyrisk efter Timoteijs segerskräll, men för Darin var det inte bara deras vinst som var otippad.


– Jag kan inte riktigt fatta att jag har gått vidare! Det känns helt magiskt, och fortfarande är det som ett skimmer framför ögonen, säger han efter sänding.


Men var det inte rätt så väntat?


– Nej, inte alls! Det är så fruktansvärt bra låtar som jag tävlat mot ikväll, och det var oerhört nervöst att sitta och vänta på resultatet - jag kände mig aldrig säker!

Att han varit favorittippad hela veckan är inget han har märkt av eller faktiskt förstått.

– Jag har inte över huvud taget läst vad som har skrivits eller vad folk har tyckt. Jag har valt att fokusera helt och hållet på mitt framträdande och kvällens tävling. Det gäller att rikta in så på det som faktiskt är viktigt, så att man inte tappar fokus eller tänker för mycket på annat.

Finns det något i ditt nummer du redan nu känner att du vill förändra?


– Det har jag inte hunnit tänka på; nu har det varit en hel del andra saker som snurrat i mitt huvud. Men om jag ska säga något så är det kanske ett klädbyte eller något liknande som kommer förändras.

Kräver fler genomlyssningar


Det pratas mycket om flera lyssningar och låtars förbättring efter ett antal sådana i dessa sammanhang, och att även Darins låt kräver mer än en genomlyssning är något han absolut kan tänka sig.

– Så kan det faktiskt vara. Det där tror jag i och för sig är väldigt individuellt, men det är klart att låten gynnas för varje lyssning man får. Vad jag däremot verkligen hoppas är att publiken här i arenan, och tittarna hemma i sofforna, fick samma känsla av låten som jag fick första gången jag hörde den. Det här var en magisk kväll, och det hoppas jag att de också känner!


LÄNK


Kommentarer
Postat av: Sandra

han var väldigt duktig igår

2010-02-21 @ 17:21:50
URL: http://sandravikstrom.blogg.se/
Postat av: martina

Du är super Darin, jag tror o vet att du kommer vinna alltihop. LYCKA TILL!!!!!

Martina

2010-02-23 @ 15:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0