Darin - "Aldrig mer Melodifestivalen"



Darin hamnade ikväll på en fjärdeplats med sammanlagt 117 poäng, bakom vinnaren Anna Bergendahl samt andra- och tredjepristagarna Salem al Fakir och Eric Saade. Trots att förväntningarna och ambitionerna kanske varit högre, så säger sig Darin vara nöjd med sin placering. Men tillbaka till festivalscenen kommer han dock inte i första taget.

Hur känner du?
– Jag är jättenöjd. Jag visste inte riktigt vad jag skulle tro eller förvänta mig innan, för låtarna är så himla olika, och det är alla artister också. Så det har varit helt omöjligt att tro eller tippa något. Alla länder och städer tyckte ju olika till exempel.

Vill ha endast internationella jurygrupper
Darin fick blandade poäng av de internationella jurygrupperna, och fick sammanlagt 28 poäng av de olika länderna. Men bland dessa röster fanns hela två tolvpoängare.

Ett tag ledde han till och med hela resultatlistan - efter Ryssland, Serbien och Grekland lagt sina röster. Och för att toppa listan även i Eurovision Song Contest så kanske en tanke är att endast ha internationella jurys.

– Det är faktiskt en bra idé. Vill man ha ett bidrag som går hem i Europa så kanske man borde satsa på endast utländska jurygrupper. Det var ju i alla fall bra för mig.

Med facit i hand - hade du kunnat göra något annorlunda?
– Nej, ingenting! Uppe på scenen gav jag allt och mer hade jag inte kunnat göra. På det sättet är jag verkligen supernöjd!


Kommer inte tillbaka
Trots att vinsten uteblev för Darin ikväll så har han många projekt att fortsätta jobba på. Under festivalturnén har han till exempel jobbat på material till en ny skiva, men på Melodifestivalens scen kommer vi inte få se honom igen.

– Nej. Det här känns som en engångsföreteelse, och jag kommer inte tillbaka.

Men vad tycker du om Anna som vinnare?
– Det är en väldigt vacker låt, och jag hoppas att den kan fungera bra i Oslo.

LÄNK

Kommentarer
Postat av: SARAH

Han var så jäkla grym! Men det känns som att Melodifestivalen är en en gångs grej. Kan du inte skriva lita om han kommande album som han pratat om?

SARAH

2010-03-15 @ 21:40:32
Postat av: Bloggen om Darin

Sv:Jovisst, men har ingen direkt information om det. Förutom att han sagt i senare intervjuer att han jobbar och satsar på att ge ut nytt album.

2010-03-16 @ 11:37:59
URL: http://[email protected]
Postat av: SARAH

Okej! Tack så mycket, skriv gärna när du fått veta mer! Och tack för en grym blogg! Du är grym!

2010-03-16 @ 17:04:54
Postat av: Bloggen om Darin

Sv: Tack för de fina orden :) Kul att det uppskattas.

2010-03-17 @ 09:14:29
URL: http://darinzanyarblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0