Länge sedan tandställningen

Länge sedan tandställningen

Darin har vuxit upp. Han är inte längre den där 16-årige pojkvaskern med tandställning som väckte moders- och faderskänslor hos det vuxna svenska folket och hysteri bland flickorna (och vissa pojkar). I dag simmar han öga mot öga med vithajar, åker på festresa till USA och publiken på hans senaste spelning var alla över 20 år.

 

Men han känns ändå väldigt helylle och som en riktig svärmorsdröm. Hur mycket ”bad” måste Darin göra för att bli lite mer ”bad boy”?

Allt började med Idol. Äntligen fick den 16-årige musikälskaren visa vad han gick för.

 

– Såhär i efterhand känns det helt sjukt att det blev så stort. Det hade man ingen aning om då, det var ju första säsongen, säger Darin.

 

Milstolpe nummer två var när han släppte sitt andra album.

 

– Det var många som sade att det inte skulle fungera att släppa två plattor på samma år, för det var ingen som gjorde så. Men jag gjorde det ändå och den plattan gick bättre än den första. Jag gjorde det jag trodde på och det fungerade, det är jag riktigt stolt över.

 

Tredje milstolpen var Darins konsert på Centralen då han byggde upp en gigantisk scen och släckte ner hela tågstationen.

 

– Det var en sådan där konsert som jag alltid velat göra, en riktig drömgrej.  

 

Sedan drog Darin till Tyskland och slog igenom där. Han var inte längre den lille killen som slog igenom tandställningsprydd i Idol, utan där var han ”bara” en artist.

 

– Det var ett kvitto på att jag gör bra musik på rätt sätt. Där fick jag en annan image, de såg mig mer som en vuxen man.


Singel – men förhoppningsvis inte så länge till

 

Darin knåpar ihop en kontaktannons, under smärre tvång förstås.

 

”Spontan, musikalisk man i mycket bra ålder som älskar att resa och njuter av livet. Söker dig med skön personlighet och mycket humor.”

 

– Det är svårt det där... Rätt som det är träffar man någon som inte är som man ville att hon skulle vara.

 

Musikalisk visste vi redan att han var, men spontan, det var något nytt.

 

– När jag var 19 och precis hade tagit körkort skulle jag åka till affären och handla mat. På vägen bestämde jag mig för att jag nog vill vidare, så jag körde till Italien istället.

 

Jo, det kan nog stämma att han är rätt så spontan ändå.

 

Körde lite fort bara

 

Förra året drog Darin på upptäcksresa i Brasilien där han plötsligt stod öga mot öga med en vithaj under en dyktur. Sedan drog han på riktig jäkla festresa till USA. I bagaget har han också en fortkörning som ledde till att han förlorade körkortet. Det blev svenskarna väldigt upprörda över – lilla, snälla Darin som vi alla känner från Idol kan väl inte bryta mot lagen sådär? Fast någon riktig bad boy har han fortfarande inte lyckats bli. Det krävs nog betydligt mer än så för att svenska folket ska ändra uppfattning om den gulliga lilla svärmorsdrömmen.

 

– Jag får väl hamna på rehab eller något. Vi får se vad som händer när jag sitter där. Skojar bara. 

/Karin Moberg

http://www.mixmegapol.se/component/k2/item/11073-länge-sedan-tandställningen


Kommentarer
Postat av: Blyg

Om man har skön personlighet, humor och båda fötterna på jorden, hur får man en dejt med Darin då?

2012-04-11 @ 17:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0