Efter TV-succén - Darin släpper nytt "EXIT"

Han är den stora stjärnan i TV 4:s tittarsuccé. Darins tolkningar från "Så mycket bättre" dominerar listorna. Efter nyår kommer hans sjätte album "Exit".

 

Foto: Scanpix Claudio Bresciani
 
STOCKHOLM. På Itunes-listans plats ett, två och tre ligger Darin med tolkningar av sina artistkollegors låtar från "Så mycket bättre". På singellistan får han i och för sig stryk av housetrion, men det tröstar kanske lite att han håller plats 2, 3, 15 och 39. Darin Zanyar är utan tvekan årets stora stjärna i tittarsuccén på TV 4.

— Jag var själv väldigt nöjd med mina tolkningar. Vi hade inte så mycket tid, men det kändes ändå som att vi hade fått till mitt sound och gjort min grej fullt ut på låtarna. Men jag visste inte att det skulle gå så här bra, det är jag otroligt glad över, säger Darin.
 
På lördag sänds del sju av det populära tv-programmet. Det är Darins dag och samtalet kring middagsbordet blir laddat när han berättar om sina föräldrars flykt från Irak.

— Det var väldigt känsligt på min dag. Men det var nog en blandning av vad jag pratade om och att vi var väldigt trötta, säger Darin.
 
Egentligen var det meningen att Darin skulle ha släppt en ny skiva under 2012. Inte bara en förresten, utan två eller tre minialbum. Så blev det inte och i stället kommer en ny fullängdare i början av nästa år.

— Jag var nästan klar med första ep:n och det fanns många grymma låtar, men det kändes inte rätt för mig som artist just nu. Jag går efter känsla och en platta är något som alltid kommer att finnas där så jag skrotade albumet och började om från början.

Det ligger nära till hands att misstänka att sångaren ville dra nytta av den uppmärksamhet som garanteras artisterna i "Så mycket bättre".

— Men jag visste inte att jag skulle vara med i programmet när jag bestämde mig för att inte släppa ep:n. Sen var det kanske ganska bra att skivan inte var klar för den hade nog krockat med de här låtarna, det blir perfekt tajming, säger han.

Den kommande skivan som fått titeln "Exit" har kommit till under en intensiv period i USA och England. På en månad skrev Darin 25 nya låtar tillsammans med producenter som Jim Beanz (Britney Spears, Lil' Kim, Rihanna) och Sacha Skarbek (Lana Del Rey, Adele, Jason Mraz). Han beskriver skivan med ett, välvalt, ord:

— Det är en väldigt cool platta, coola låtar. Texterna var någonting jag fokuserade på mycket. Det ska kännas personligt.
 
/TT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0