Darin - Cosmopolitan

För Cosmo berättar Så mycket bättres stora dragplåster om varför han är så svår att lära känna, de vilda nätterna i Berlin och längtan efter att träffa någon.
 
”Jag är nog skön att leva med”
 
Hur var det att bo med andra artister i tio dagar?
-          Jag var skitnervös innan, speciellt morgonen då vi skulle till flygplatsen. Jag tänkte, ”Vad har jag gett mig in på? Shit!!” Just musikdelen kändes cool, det var mer att vi bara skulle hänga i många dagar som var nervöst. 
Hur är du att leva med?
-          Jag tror att jag är ganska skön. Jag är nog en ganska positiv person som inte försöker göra småsaker stora.
 
Du verkar ha en hög integritet, har det varit en taktik?
-          Nej, verkligen inte. Det är därför kul med programmet – för att man förhoppningsvis lär känna mig mer.
Lär man känna dig av dina texter i musiken?
-           Ja, det kommer från hjärtat. Det är egna upplevelser, alltifrån att få sitt hjärta brustet till tvärtom. Jag har varit med om allt det …
Längtar du efter att få träffa någon?
-          Ja, men det ska inte vara påtvingat. Det ska vara naturligt. Jag måste inte träffa en tjej nu. Men för tillfället är jag supersingel.
 
Du bodde ju i Berlin ett tag, hur var det?
-          Jag tog igen mina tonår där, så det blev en del festande. Det är lätt att känna sig hemma i Berlin. Det är inspirerande. När jag är klar med skivan kommer jag åka dit. 
Kanske hittar du en tyska?
-          Jag var ihop med en tysk tjej i flera år, faktiskt. Fast det var på långdistans eftersom jag flyttade tillbaks till Stockholm. Det var svårt. Det var ingen som gjorde slut, det bara rann ut i sanden för att vi båda jobbade så mycket på olika håll.
 
 
Namn: Darin Zanyar
Yrke: Artist och låtskrivare
Ålder: 25 år
Bor: I Stockholm
Civilstånd: Singel
Aktuell: I nya säsongen av Så mycket bättre
 
Visste ni att Darin skrev Amanda Fondells vinnarlåt All this way, i Idol förra året?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0