Darin klickade med Pugh


 

25 år gammal har Darin Zanyar redan en imponerande karriär som popartist. Höjdpunkten hittills är deltagandet i årets Så mycket bättre.

 

Darin Zanyar var 17 år när han slog igenom i tv-programmet Idol. Året var 2004.
– Det var inte väntat att det skulle bli på det sättet men jag har alltid vetat att jag skulle hålla på med musik.

Redan som 14-åring skrev han egna låtar, exempelvis What you’re made of som finns med på hans första album. Till kronprinsessparets bröllop specialskrev han Can’t Stop Love tillsammans med Tony Nilsson.
– Det kändes otroligt stort. Jag fick ett brev från Victoria och Daniel efter det.

Darin har nyligen börjat spela in ett nytt album som troligtvis lanseras under början av 2013. – Jag släpper det när jag känner mig färdig. Jag måste vara helt nöjd.

Denna inställning är talande för hur Darin tycker att han själv har förändrats sedan genombrottet. Han känner sig säkrare och vet vad han vill och strävar alltid efter att ”toppa sig själv”. Han skrattar när han bekräftar att skandalerna lyser med sin frånvaro.
– Det är inte riktigt min grej, skandaler. Jag är musiker, det är det jag håller på med. Det har alltid varit självklart.

Men han har ändå gjort uppoffringar.
– Det har inte varit enkelt. Det har varit otroligt mycket jobb sedan jag var 17. När polarna skulle på fest var jag tvungen att sitta i studion. Jag missade mycket sådant i tonåren.

Höjdpunkten hittills? Så mycket bättre.
– Det kändes som att man under så kort tid lärde sig mycket. Det är inte varje dag man bor med sex andra artister. Det fanns många som var äldre och man fick höra hur det var på den tiden, det såg ju helt annorlunda ut.

Darin var nervös inför inspelningen men kom bra överens med samtliga deltagare. Även med västeråsaren Pugh Rogefeldt.
– Han var skitskön. Vi klickade ganska fort.

Bildtext: Turnéavslut i Västerås. Darin utlovar ”en grym show” med både nya och gamla låtar när han tillsammans med sitt band ger sin sista konsert på turnén i Västerås konserthus på lördag. Foto: Niklas Larsson / Scanpix

 

/Moa Thorssell http://vlt.se/kulturnoje/1.1797264-darin-klickade-med-pugh

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0