Darin talar ut om krisen - sjöng inte på sju månader

Darin ledsnade på musiken - och drog till Brasilien och dök med hajar

 

 
 
 
 

 

Under onsdagen släppte Darin Zanyar comebackskivan "Exit", men vägen dit har inte varit enkel. Nu berättar popstjärnan om krisen då han inte tog en ton - på hela sju månader.

– Jag slutade sjunga. Jag hade ingen lust. Jag sjöng inte, varken när jag var hemma eller på fritiden. Jag förstod att det var något fel, säger han till Expressen.

 

I februari 2011 tröttnade Darin på musiken och bestämde sig för att göra någonting helt annat. Han reste runt i Brasilien där han tog dykarcertifikat och dök med hajar. Popstjärnan besökte även Portugal och USA.

 

– Jag hade precis fyllt 23 och kände att... att jag behövde växa upp. Under min uppväxt var det annorlunda. I tonåren hade jag alltid människor runt mig som kunde hjälpa till. Så jag kände att jag ville ta tag i mitt eget liv. Både privat och jobbmässigt, säger han.

 

Glöden för musiken som varit helt borta kom senare tillbaka, då han själv en dag lade märke till att han började sjunga med till en låt på sin iPad.

 

Efter att ha medverkat i senaste säsongen av "Så mycket bättre" har Darin fått ett rejält uppsving och med nya skivan är Darin just nu hetare än någonsin.

 

http://noje.se.msn.com/kandis/darin-talar-ut-om-krisen-sj%c3%b6ng-inte-p%c3%a5-sju-m%c3%a5nader

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0