Darin medverkar i kvällens Eurovision: "Det känns väldigt stort"

 

 Olle Kirchmeier/SVT

 

Hans superkarriär har pågått i nästan tio år – men aldrig tidigare har Darin haft ett så stort gig som kvällens mellanakt i Eurovision Song Contest.

 

I kväll ska Sverige visa det bästa vi har att erbjuda inom popmusik. De som fått den stora äran är Darin och Agnes.

– Det är väldigt stort, jag har aldrig uppträtt i ett program med så många tittare, säger Darin.

De båda uppträdde tillsammans senast 2006 och det blir därför ett kärt återseende på Eurovisionscenen.

 

Helt ny version av superhiten

 

Mellanakten kallas "Swedish Pop Voices" och är ett medley där artisterna framför två låtar var. Agnes gör "One Last Time" och "Release Me", medan Darin framför "Nobody Knows" och den helt nya låten "So Yours".

– Det jag vill få ut av det är att visa min stil för alla som ser mig på första gången, säger Darin.

– Jag kommer att göra en helt ny tappning av den första versen på "Nobody Knows". Sedan skiftar den in i det rätta versionen och då blir det fest på scen.

 

"Robin kan gå långt"

 

För Darin är det en stor sak att få medverka i Eurovision Song Contest. Och han tycker att man gjort ett bra jobb i kompositionen av programmet.

– Det är kul att man blandar så många olika stilar, det är både Björn och Benny och Avicii, vilket känns klockrent, säger han.

Nu hoppas Darin på en ny blågul seger.

– Sverige är riktigt bra och jag tror att Robin kan gå långt.

 

http://www.svt.se/melodifestivalen/darin-medverkar-i-kvallens-eurovision-det-kanns-valdigt-stort


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0