5 Frågor till Darin Zanyar

 
 
Inför premiären av En resa för livet ställde vi fem frågor till Darin. Han berättar om känslorna, upplevelserna och varför han valde att resa till Filippinerna med SOS Barnbyar.
 

Varför valde du att åka på denna resa?


Jag har länge velat spendera mer tid på att göra något liknande och när frågan kom upp så kändes det självklart att ställa upp eftersom det passade bra tidsmässigt och det var ett plus att kunna kombinera det tillsammans med det jag kan bäst – musik

 

Hur kändes det att besöka SOS Barnbyars verksamhet och områdena runt omkring Manila?


Det var omtumlande att se så mycket fattigdom och misär, men även skönt att träffa barnen i byarna som nu har det bra och tas väl hand om.

 

Hur har resan påverkat dig?


Jag uppskattar saker och ting ännu mer än tidigare, det sätter perspektiv på saker och ting, som t.ex. prylar och små saker som man gör till något onödigt stort när man egentligen har det väldigt bra och borde vara tacksam för det man har.

 

Vad hoppas du att ditt engagemang ska bidra till?


Jag hoppas att det jag och vi upplevde när vi var där når ut till folk, få dem att första hur verkligheten ser ut för väldigt många och att man kan förändra ett liv med så lite.

 

Har du några förhoppningar med låtarna du skrivit under programmet?


Låtarna jag har skrivit baseras på det jag kände när jag var där, grunden i låtarna är fina och känsliga men med en känsla av hopp. Det jag mest vill att man ska känna när man lyssnar är hopp.

 

http://www.sos-barnbyar.se/sos-nytt/sverige/fem-fragor-till-darin-zanyar/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0