Darin - Seiska

 
 
Svensk sångare till Seiska: Jag slutar med musikbranschen och lämnar landet!

Svenska artisten Darin berättar om sin karriär och svåra tid.

 

Darin har släppt ny singel på svenska - Ta mig tillbaka, han blev känd efter sin andra placering i svenska IDOL 2004. Efter det har han släppt album som sålt både guld och platinum. 

 

Under 2011 krashade han och beslutade sig för att dra sig ur musikbranschen. "Jag var 24 år och hade bestämt mig för att avsluta allt mitt arbete. Det kändes som om jag inte hade kunnat växa upp till vuxen eftersom jag startade så ung. Jag hade folk runtomkring mig som hjälpte mig med allting. Men jag ville bara vara ifred och sluta med allt som hade med musik att göra." 

 

Efter det beslutet packade han ihop sina saker och började resa runtomkring  i världen.

 

"Jag ville göra allt ensam. Tidigare hade jag förlitat mig för mycket på andra personer. Jag hade nått botten. Jag gjorde ingenting som var relaterat till musik under ett år, jag hade tappat all min inspiration. Jag behövde må bättre mentalt." 

 

 

 

Tack till Viveca Söderlund för hjäp med översättning

http://www.seiska.fi/Viihdeuutiset/Ruotsalaislaulaja-Seiskalle-Lopetin-musiikkihommat-ja-haivyin-maasta/1071035

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0