Darins känslostorm: Jag blir verkligen rörd

 
 
 
 
 

Darin, 28, rev ner applåder på Allsångscenen.

Själv märker han nu att hans musik når ut till en allt mer bredare publik.

– Jag blir verkligen rörd, säger han till Nöjesbladet.

 

Darin uppträdde på Allsångscenen för femte gången.

Den här gången rev han ner applåder med sina låtar på svenska, hitten ”Ta mig tillbaka” och nya låten ”Juliet”.

– Jag blir verkligen rörd. Att ha en sådan support, att ha så hängivna fans och att ha haft det i så många år nu, det är otroligt häftigt tycker jag.

 

"Bredare än tidigare"

 

Trots att han känner igen många av fansen märker han också att musiken når ut till allt fler.

– De senaste åren har jag märkt att nya ansikten dyker upp och att det är mycket bredare publik än vad det var tidigare, speciellt om man jämför med för tio år sedan. Då var det mer tonårspublik.

 

Sjunger på svenska

 

Särskilt märker han av förändringen när han är ute på turné.

– Den senaste turnén var det allt från barn till ungdomar, folk i min ålder och äldre. Det är jättekul att det når ut till en bred massa.

Känner du att det blir allt mer nu när du sjunger på svenska?

– Jag tror att man lägger märke till texterna mer och då tar folk kanske till sig texten mer. Jag märker själv när jag började skriva på svenska att jag gick in mer i texterna och då blir det andra typer av historier och saker som jag inte skrivit om tidigare. Som till exempel i ”Ta mig tillbaka”.

 

 

 
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article21118910.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0