Darin - Mitt i Stockholm

 
Darin minns uppväxten i Husby
 
 
När artisten Darin minns tiden då han bodde i Husby blir han nostalgisk.
- Det kommer alltid att vara en plats som är mig nära, säger han.
I höst släpper han nytt material med minnen från barndomen.
 
 

Uppväxten i Husby i västerort minns Darin Zanyar som en väldigt bra tid.

 

– Det var där jag växte upp och gick i skolan. Jag har många vänner som bor kvar där, säger han.

 

I videon till den nya singeln ”Ta mig tillbaka” cyklar han bland ­annat förbi Dalhagsskolan, där han själv gick.

 

Tiden i skolan beskriver han som rolig. Han minns särskilt ­läraren Anita som alltid stöttade honom.

 

– Hon hjälpte mig när jag skulle söka till musikskola. Hon uppmuntrade mig alltid och det betydde mycket.

 

Som elev var han ganska blyg.

 

– Jag gillade inte att stå i centrum om det inte hade med ­musik att göra, annars var jag väldigt lugn. Inte så komplicerad.

 

Just nu håller Darin på att göra klart sin skiva som släpps i höst. Med ett nytt sound och för första gången på svenska.

 

– Soundet är mycket mer organiskt än vad man kunnat höra ­tidigare. Jag vill alltid utvecklas och det här blir en annan sida av mig som ni kommer att få höra.

 

Valet att sjunga på svenska är ­något han velat göra länge.

 

– Jag visste redan efter mitt deltagande i ”Så mycket bättre” att jag ville sjunga mer på svenska. Jag ville inte göra något förhastat och har därför låtit arbetet ta sin tid, säger Darin.

 

Texterna på den nya skivan beskriver han som personliga och mer självbiografiska än de låtar han gjort tidigare.

 

– Det handlar om min uppväxt och hur jag såg saker och ting som barn.

 

Han tror också att fler av hans fans nu kommer att ha lättare att känna igen sig i hans texter nu när han sjunger på svenska.

 

– Man tar till sig texterna på ett annat sätt än om jag sjunger på engelska. Många kan nog också relatera till texterna.

 

Du bor numera i innerstan, var trivs du bäst, där eller i västerort?

 

– De senaste åren har jag varit rest mycket och bott i olika länder. Nu är det mer att bara jag är i Stockholm känner jag mig ­hemma.

 

 

 

http://www.mitti.se/darin-minns-uppvaxten-i-husby/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0