Darin - Sportamore Magazine

 
Darin sjunger ut om sina träningsvanor
 
Du vet att han kan sjunga, men visste du att Darin älskar att springa och helst tränar axlar på gymmet? Vi har pratat med den skivaktuella artisten. 
 
Darin är tillbaka! Han har startat eget skivbolag och gett ut sin första skiva på svenska. Den heter Fjärilar i magen och innehåller flera låtar som går utmärkt att träna till. Men själv slipper Darin helst att att träna till sina egna låtar – och och försöker låtsas som ingenting om de spelas på gymmet medan han är där.

Vad är det viktigaste för att du ska må bra?

– Först och främst att jag gör något som jag tycker om och som jag blir glad av. Därför är det bra att jag jobbar med musik, efter som det ger mig energi. Det triggar igång mig och får mig att vilja jobba hårt. Även om jag är ledig håller jag på och planerar och fixar med musiken för jag tycker det är så kul, säger Darin Zanyar. 

Hur gör du för att hantera stress på ett bra sätt?

– Hittar luckor där jag kan vara för mig själv hitta lugnet. Som i dag när jag har massor av intervjuer, då har jag små pauser då jag kanske kan lyssna på lugn relaxmusik. Som indianmusik, riktigt native, det gillar jag verkligen.
 
Vad har du för relation till träning?

– Jag tränar ganska ofta och gillar sport, det har jag alltid tyckt är kul. Tyvärr blev jag sjuk för två månader sedan och då la jag av och nu är det lite kämpigt att komma igång igen. Men jag brukar jogga några gånger i veckan och så kör jag lite på gym. Jag tycker det är skönt att springa, det rensar tankarna på samma sätt som när man sitter på ett tåg. Det ger mig energi och gör mig glad. Jag märker att jag orkar mer om jag håller mig i form och det är viktigt för mig. 

Vad har du för löparskor?

– Jag har ett par Asics IGS GEL, de är verkligen jättebra och sköna att jogga i. Jag kommer ihåg en sommar när jag sprang i fel skor, då kunde jag inte jogga på flera veckor sedan, så det är jätteviktigt att ha träningsskor som passar ens fötter.

Vilken övning är du oväntat stark i?

– Axlar. Jag har alltid haft bra styrka i axlarna. Min favoritövning är axellyft, när man lyfter handlar nedifrån och rakt ut, en klassisk övning.

Vilket märke gillar du mest på träningskläder?

– Under armour, de har bra träningskläder som passar mig bra, så det brukar jag använda. 
 
Vad tycker du om att folk tränar till dina låtar?

– Jo, men det kan jag förstå, jag har bra upptempolåtar som ger energi. På nya skivan finns tre låtar som jag kan tänka mig att folk kommer att träna till och det är LagomKom med mig och Följa John.

Vilken musik tränar du själv helst till?

– Det roliga är att de flesta gillar snabb musik som de blir pepp av när de tränar, men jag kan lyssna på allt möjligt. Jag kan utan problem lyssna på jättelugn musik när jag joggar. Det har till och med hänt att jag lyssnat på den där indianmusiken jag nämnde tidigare. 

Hur skulle du reagera om dina låtar spelades på gymmet när du var där? 

– Det har faktiskt hänt, men jag sitter bara och försöker låtsas som ingenting. Men det vore roligt om jag reste mig upp började dansa och showa, haha. Eller skrek ut: Fan, vilken bra låt!

Haha, ja, snälla gör det nästa gång! Berätta om dina matvanor? 

– Ska jag vara ärlig så är de inte helt perfekta, ibland glömmer jag bort att äta frukost till exempel. Jag är ingen morgonmänniska och det tar ett tag för mig att få aptit, så jag brukar käka efter två, tre timmar. Ibland äter jag jättenyttigt och ibland inte lika nyttigt men överlag äter jag mer bra än dåligt, men det är tiderna jag inte håller.
 
 
Vad är en typisk lunch?

– Husmanskost gillar jag, som köttbullar, och i går åt jag fiskpinnar. Till middag blir det lite tyngre, jag gillar asiatisk mat väldigt mycket och även italiensk mat, som pasta till exempel. Tapas gillar jag också väldigt mycket. 

Vilket är ditt favoritsnacks?

– Popcorn! 

Äter du några tillskott?

– Har gjort det tidigare men i stället för proteinpulver häller jag i råa ägg i min smoothie, som jag gör på mjölk, banan och bär. 

Vilket är ditt bästa knep för att hålla dig frisk under hösten? 

– Om jag känner att jag håller på att bli dålig tar jag en varm dusch. 

Duschar du inte när du är frisk?

– Hahaha, jo, jag håller mig ren annars också. Men då duschar jag kanske inte riktigt lika varmt. 
 
 
 
FAKTA
 
Namn: Darin Zanyar.
Ålder: 
28 år.
Bor: 
Stockholm.
Vem? Artist som slog igenom i första säsongen av Idol, 2005. Har sedan dess släppt sju album och sålt guld och platina flera gånger om. Han har också deltagit i tv-program som MelodifestivalenSå mycket bättre ochAllsång på Skansen.
Aktuell med: Nya skivan Fjärilar i magen, som är hans första på svenska.

 

https://www.sportamore.se/magazine/sport-traning/darin-sjunger-ut-om-sina-traningsvanor/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0