Tusen personer lyssnade till Darin på Conventum i Örebro

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Foto: N'Sharp 
 
Tusentalet personer sökte sig under lördagen till Conventum för att se sin idol Darin uppträda. Jag är personligen inte ett något större fan av Darin även om jag tidigare har varit på hans spelningar som han gjort i Örebro, efter att han slog igenom i Idol 2004 där han slutade som tvåa.
 
Denna kväll ändrade jag uppfattningen om och av Darin som musiker och även hans musik. Darin har verkligen växt med rollen som artist och det hela känns äkta. Det är en blandning av rock och pop som gör att det hela känns väldigt trevligt att bara sitta och avnjuta.
 
Jag tycker även att han besitter en otrolig brädd när det gäller rösten och har svårt att se vad han inte skulle kunna klara av för musikstil.
 
Jag ska inte rabbla massa låtar då jag är okunnig på hans material, men av mellansnacket att döma så blandade han friskt mellan gammalt och nytt vilket gjorde publiken lyriska.
En sak kan jag med säkerhet skriva att Darin är en artist som kommer att finnas kvar inom den Svenska musiken många år fram över.
 
 
Lite fakta om Darin

Darin blev rikskänd i Sverige år 2004 då han deltog i den första säsongen av Idol i TV4. Han var en av favoriterna och den enda att gå vidare med så mycket som 78 procent av rösterna i kvalfinalen.
Han slutade tvåa i tävlingen.
 
I början av 2005 släppte Darin sin debutskiva ”The Anthem” efter att ha fått skivkontrakt med skivbolaget Sony BMG. Hans första singel ”Money for Nothing” skrevs av Robyn och gick direkt in på förstaplatsen i både radio och in på singellistan, likaså albumet.
 
 
Under år 2005 var Darin den mest omskrivna personen i Sverige.
 
Man skrev ofta om hans hysteriska publik, och använde ofta uttryck som, ”Den perfekta popstjärnan” och ”Framtiden heter Darin”.
 
 
Samma år bestämde han sig för att släppa det självbetitlade albumet, ”Darin”, som sålde platina och nästan dubbelt så mycket än hans första album.
 
I albumet ingick hans singeletta ”Step Up”, balladen ”Who’s That Girl”samt ”Want Ya” som var årets mest spelade video på MTV året därpå.
 
 
 
http://www.orebrotribune.se/2016/02/13/tusen-personer-lysnade-till-darin-pa-conventum-i-orebro/
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0