Han är Darins supervapen

Producenten Arnthor Birgisson har jobbat med flera världsstj

Producenten Arnthor Birgisson har jobbat med flera världsstjärnor –
nu har plockats in för att maxa Darins schlagerbidrag. ”I och med att det var Darin
som sjunger blev det svårt att tacka nej, han är Sveriges bästa sångare”, säger Arnthor.

Flickidolen tar hjälp av stjärnproducenten för att vinna Melodifestivalen

Darin spänner schlagermusklerna.Vid sin sida har han superproducenten
Arnthor Birgisson.
Resultatet?

– Vi har fått till ett ganska aggressivt, dramatiskt sound, säger Birgisson.

Konkurrensen hårdnar i Melodifestivalen. På lördag debuterar flickidolen Darin,
22, med balladen ”You’re out of my life”. Bidraget har skrivits av Tony Nilson
och Henrik Janson, som tidigare skrivit låtar åt Marie Serneholt och Velvet i
Melodifestivalen.

Och för att maxa låten ytterligare har stjärnproducenten Arnthor Birgisson,
34, plockats in. Han är hjärnan bakom stora internationella framgångar som
Leona Lewis och Jennifer Lopez.

– Det är skönt att arbeta med någon som har koll. Vi förstår varandra,
säger Darin till Nöjesblader.

"Den har allt"

Han beskriver låten som en modern ballad.

– Den passar min röst perfekt. Första gången jag hörde den gick den rakt in i hjärtat.
Producenten Arnthor Birgisson håller med.

– Den har allting som en powerballad ska ha. Vi har fått till det med ett ganska aggressivt,
 dramatiskt sound och Prince-influenser.

– Givetvis hoppas jag att vi vinner, säger Arnthor.

Arnthor Birgisson blev tillfrågad att producera ”You’re out of my life” innan jul.
Först var han skeptisk, men det krävdes bara en lyssning för att övertyga stjärnproducenten.

– Jag tyckte att den var fantastisk. Och i och med att det var Darin som sjunger blev det svårt
 att tacka nej, han är Sveriges bästa sångare.

Enkel keografi

Darin är förtegen om förberedelserna inför Melodifestivalen, men säger att koreografin blir nedtonad.

– Eftersom det är en ballad kommer jag inte att ha en massa dansare på scenen.

Han berättar också att det var låten som lockade honom till schlagerscenen.

– Utan den hade jag aldrig ställt upp, säger han.


LÄNK 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0