Shayne Ward tar hjälp av svenskar

Shayne Wards andra album blev inte den hit han hoppades på.
Shayne Wards andra album blev inte den hit han hoppades på. Till nya plattan har han därför tagit svensk hjälp: Darin och Max Martin.


Darin och Max Martin skriver låtar åt stjärnan

LONDON.
”Idol”-tvåan ska hjälpa ”X Factor”-vinnaren.

Darin har skrivit en låt till Shayne Ward.

– Det är en helt briljant sång. Jag hoppas att han är nöjd med hur jag gör den, säger Shayne Ward.

Första singeln ”That’s my goal” sålde över 1,3 miljoner exemplar och banade väg för succé med första plattan och flera radiohits över hela världen.

Ska vända trenden

Andra albumet blev en dipp för X Factor-vinnaren Shayne Ward även om han fortfarande sålde platina i England.

Nu tar han svenska hjälp för att vara säker på att vända trenden.

På stjärnans tredje album jobbar han med både Max Martin och Darin.

– Ja, Darins låt heter ”Foolish”. Det är en helt briljant sång, jag är väldigt glad över att få ha den på mitt album. Jag hoppas att han är nöjd med hur jag gör den.

Att de båda har en bakgrund i tv-sända talangsåpor ser han som slump.

– Jaså, ”Idol”? Vad coolt, det visste jag inte, skrattar Shayne när han spelar upp delar av sitt nya album för Nöjesbladets reporter på plats i London.

"Otrolig känsla"

Men någon slump var det knappast att Max Martin-låten ”Close to close” togs med.

– Från Britney Spears och Backstreet boys till Pink. Alltså den killen är så inflytelserik i musikindustrin. Och när man jobbar med honom i studion förstår man varför. Hans känsla för detaljer är otrolig, säger Shayne Ward.

"För mycket Rnb"

Men låtarna han skrivit med en annan svensk gigant sparar han till nästa platta.

– När vi började arbeta med det här albumet skrev jag mycket med RedOne. Vi gjorde flera låtar tillsammans, men till slut kom de inte med på albumet. De passade inte in i soundet för de var för mycket r’n’b. Jag sparar de låtarna.

Darin.      Max Martin.
Darin                                                   Max Martin


/Torbjörn Ek http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article8121070.ab


Kommentarer
Postat av: oscar

hej Darin låt mig berätta att du är en super konstnär och jag skulle vilja komma till Mexiko konsert jag önskar dig lycka till din vän och stora mexikanska fan: Oscar

2011-12-20 @ 02:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0