Sommartorsdagens flickfavorit är här (från den 19/7-2012)

Flickfavoriten Darin Zanyar uppträder på stora torget ikväll.
Foto: Karin Ivarsson


Flickidol - ja det är väl bara förnamnet på artisten som gästar Sommartorsdagarna på Stora Torget ikväll. Zanyar är efternamnet, men det är som Darin vi känner honom bäst, och han gillar att vara tillbaka i Borås.

– Jag tycker att det är en skön stad. Väldigt trevliga människor. Några av mina fans är här, såg dom vid scenen när jag stod och soundcheckade och jag kände igen dem ifrån tidigare.


Du skrev och framförde en låt till Viktorias bröllop som man hörde mycket om, men vad har du gjort sen dess?


– Efter det släppte jag en till platta som blev mitt femte album. Sen dess har jag skrivit massa låtar. Men jag känner mig inte riktigt klar med nästa skiva, som då blir min sjätte skiva. Nu har jag spelat in "Så mycket bättre" under sommaren, så jag håller på att spela in låtarna ifrån det programmet också. Samtidigt som jag gör eget material för att kunna släppa ett album i slutet av nästa år, eller i slutet på detta året, eller i början på nästa år. Haha. Jag släpper det när jag känner att jag är redo.


Vad ska du bjuda boråspubliken på ikväll?


– En väldigt bra show. Mycket snabba låtar men även ballader. Det blir en blandning av både gamla och nya låtar, säger Darin Zanyar.

/Tilde Lewin





http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=5199502

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0