Darin om kärleken och svenska skivan

”Det blir mycket mer självbiografiskt”
 

Det tog ett helt år för ­honom att skriva sin ­första låt på svenska.

Nu ska Darin, 27, ägna sommaren åt att få klart albumet ”Fjärilar i ­magen” som släpps i ­september.

 

– Det handlar om livet, när man finner sig själv och att bara hitta sin rytm, säger han.

Låten heter ”Ta mig tillbaka” och spelas flitigt på radion sen i mars. Nya ­albumet släpps den 25 september.

 

Vad handlar texterna om?

– Det blir mycket mer självbiografiskt. Jag har skrivit klart allt, men inte riktigt valt alla låtar. Det handlar om livet, när man finner sig själv och att bara hitta sin rytm. För alla är ju olika, alla passar inte in i samma format.

 

"Oskrivet schema"

 

Hur menar du?

– Jo men att man föds, sen är det skolan, sen studenten, börja jobba, sen ska du gifta dig, skaffa barn, skaffa hus, pensionera dig. Det är som ett oskrivet schema man ska följa. Det är en grej jag tänkt på att det inte är till för alla. Vissa är kanske bra på annat.

 

Känns det som att du ­följer ditt livsschema då?

– Det gör jag inte. Nu vet jag inte om den låten ­kommer med, men det är det jag skrivit om, att jag inte gör det. För jag måste göra det som känns rätt för mig. Jag måste hitta en egen väg.

 

"Känner pressen"

 

Har du folk omkring dig som har förväntningar på att du ska följa livs­pusslet, gifta dig, skaffa barn?

– Nej inte just jag, men jag har märkt vänner som ­känner av den där pressen att shit nu måste jag träffa nån, nu måste jag settle down.

 

Men hur ofta är mamma på dig och frågar om du ska träffa nån snart?

– Nej, de är coola faktiskt ­päronen, de är chill som tur är, no pressure.

Han brister ut i skratt när han ­säger det.

 

 
Darin vill helst bo på ställen som har en ”skön vibe”. Just nu råkar det vara i en bostadsrätt ovanför en porrbutik. ”Det gör det väl till lite Berlin-känsla på nåt skumt sätt”, säger han.
 
GÅR HETT TILL
Darin är tätt omslingad av sin motspelerska i musikvideon till ”Mamma Mia”. Men i verkliga livet har känner han sig inte stressad av kärlekskrav.
 
Darin i ”Så mycket bättre”.
 
Darin i ”Idol” 2004.
 
/Torbjörn Ek http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article20744195.ab 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0