Darin har för små öron - hör inte sången



Darins öron är för små för SVT:s medhörningssnäckor. Foto: Sven Lindwall

GÖTEBORG. Darins repetitioner inför delfinalen kantades av stora problem.
SVT var tvungna att arrangera om scenen flera gånger för att han skulle
kunna höra sitt bidrag på scen.

Från publikplatserna såg Darins framträdande ut att flyta på bra.
Men Expressen kan berätta att Darin i går hade ordentliga problem under sin repetition.
Mellan vart och ett av de tre framträdandena, möblerade scenteknikerna om på scen.
Orsak: förhandsfavoriten har för små örongångar och kan inte använda den
medhörningssnäcka som alla andra artisterna använder

- Ljudet, det måste fixas. Det är jobbigt, säger han.

Monitorer ett måste

Istället tvingas han jobba med ljudmonitorer som placeras ut strategiskt på scenen.
Dessa måste ställas optimalt för att sångaren ska få koll på ljudet.
- Ljudet, det måste fixas, vi får se, säger Darin.
Han fortsätter angående stressen på scenen:
- Jag har för små örongångar. Jag får inte in in ear-snäckan och måste köra med
monitorer i stället. De är jobbigare att ställa in.

LÄNK

Kommentarer
Postat av: meli

omg jag tror jag har hittat min favoritblogg, haha. darin is the shit :D

2010-02-19 @ 16:48:00
URL: http://mtotheb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0