Darin - Poplight/Svt Bobster


©Mattias Bolander, Poplight

"Jag försöker att inte tänka på tävlingen


Artikel | 2010-02-18 | Melodifestivalen, Nyhet
Det var en lugn och avslappnad Darin som på torsdagen mötte pressen. Men att han är favorittippad försöker han att inte tänka på. - Jag kan bara göra mitt bästa, mer än så kan jag inte göra, säger Darin till Poplight.

När Poplight träffade Darin på presskonferensen var han lugn och avslappnad och såg framemot att börja repetera.

- Det ska bli skönt att börja repa, att få känna hur det känns att stå på scen, säger han.

Vill fokusera på musiken

Sedan han blev presenterad som joker har förväntningarna varit skyhöga. Många har redan utsett den forne Idoltvåan till vinnare. Men huvudpersonen själv försöker inte att tänka på det.

- Jag försöker tänka på musiken och låta det stå i fokus. Just nu vill jag bara koncentrera mig på det och se att alla bitarna på plats, inte fokusera så mycket på tävlingen.

Darin berättar att hans egna förväntningar är att göra sitt bästa.

- Det är musiken som är det viktiga. Jag vill försöka få fram det bästa ur låten.

Uppladningen för Darin stavas vila.

- Jag har sovit jättelänge!, skrattar han. Och så kollade jag på "Lost" innan jag gick och la mig igår!"

Skrivet av: Anna-Sofia Pehrson


LÄNK

____________________________________________________________






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0