Darin sjunger om sin kärlek



GÖTEBORG. Darin ska ta hem Melodifestivalen med en låt om sprucken kärlek.
Storfavoriten berättar att han hämtat inspiration till framträdandet från sitt eget havererande förhållande.
- Jag använder mig av det jag själv upplevt när jag sjunger, säger förhandsfavoriten.

Darin är inte bara favorit till att ta hem deltävlingen i Göteborg. Han är även en av de mest förhandstippade till att ta hem hela Melodifestivalen.
- Självklart är jag nervös, men jag försöker att inte tänka så mycket på favorittrycket. Jag fokuserar på mitt eget framträdande. Det vore fantastiskt roligt att gå till Globen, och att vinna. Men det gäller att leverera när det gäller också.
Hans powerballad "You're out of my life" handlar om ett förhållande som spricker efter ett misstag.

"Nu är jag singel"

Nu berättar Darin att han hämtar inspiration till framförandet av låten från sitt eget liv.
- Mitt senaste förhållande tog slut för ett och ett halvt år sedan. Det hade jag i Tyskland. Men nu är jag singel, jag har dejtat men är för tillfället singel.
Sedan fortsätter Darin berätta om känslorna på scenen när han sjunger Melodifestivalen-bidraget:
- Klart man gräver ur sitt eget förflutna när man sjunger sången. När jag står på scenen kommer jag in i den känslan. Jag tror det gäller vilken relation som helst. Det blir på riktigt.

LÄNK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0