Här brister det för Darin - fick lugnas av studioman



GÖTEBORG. Favoritfallet var oerhört nära - och pressen blev för tung
för Darin som bröt ihop i direktsändning. För att klara av att uppträda
tvingades SVT stötta honom och efteråt kunde han inte sluta skaka och
grät ut i sitt armarna på skivbolagsrepresentanterna.
- Det blev enormt känslosamt, tårarna fanns där.

Han var ensam förhandstippad och hade bara en väg att välja på:
att knipa direktbiljetten till Globen.
Men för Darin höll Göteborg på att bli en mardröm.
Timoteij stal stjärnans givna plats och han tvingades vänta ända till slutet innan
beskedet kom om att finalplatsen trots allt blev hans.

Nerverna tog överhanden

Redan innan sändning var Darin oerhört nervös och studiomannen
Henric von Zweibergk berättar att SVT fick lugna ner honom.
För att han skulle klara av framträda.
- Jag pratade med honom för att försöka lugna ner honom.
Men i green room kunde Darin inte sluta skaka.
- Jag var så fruktansvärt, fruktansvärt nervös. Det var helt blankt när de ropade
upp mitt namn. Jag kunde inte tänka, det kändes så oerhört tomt.
Jag blev så oerhört tom.


Allt släppte

När Darins namn väl ropades upp släppte allt för storfavoriten.
Han föll i konkurrenterna Alcazars armar och tog sig för ansiktet.
- Man vet aldrig hur det ska sluta. Det var så många olika låtar som var med
och slogs. Hårdrock, ballader... Det kunde verkligen gått precis hur som helst.

"Enormt känslosamt"

När Darin mötte sitt skivbolag och låtskrivare backstage efteråt kunde han inte längre
hålla tillbaka tårarna.
- Det blev enormt känslosamt när jag träffade alla dem som hjälpt mig fram till det här.
Enormt känslosamt. Tårarna fanns där.

"Nu ska jag fira"


Att hans låt "You're out of my life" skulle handla om en nära bortgången person förnekar Darin,
den ska inte heller skildra hans saknad efter idolen Michael Jackson:
- Det var oerhört tråkigt att han gick bort, men det är inte honom det här handlar om...
Sent i natt
kunde Darin inte sluta le och skrek:
- Nu ska jag fira, med alla som gjort det här möjligt!


LÄNK


Kommentarer
Postat av: Sarah

Awh, lilla gubben! :")

2010-02-22 @ 18:59:15
URL: http://eringdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0