Darin sjunger för brudparet


Hovleverantör ”Det är en ära,” säger Darin om att få sjunga på bröllopskvällen.

Flickidolen Darin Zanyar blir nu kunglig hovleverantör.Efter bröllopsmiddagen i morgon framför han sin specialskrivna kärlekslåt för det nygifta brudparet.– Daniel och Victoria har redan fått höra den, säger han till Aftonbladet.

I måndags var Darin Zanyar, 23, med och inledde "LOVE Stockholm" med en hel konsert. Imorgon kväll står han på Operans tak och framför sin specialskrivna kärlekslåt "Can't Stop Love" för brudparet och de kungliga gästerna.

– Jag har skrivit låten tillsammans med Tony Nilsson. Vi har producerat den och skrivit text och melodi ihop, säger han.

Förfrågan från SVT

Det var för några veckor sedan som tonårsidolen Darin Zanyar fick telefonsamtalet från SVT.

– Jag fick en förfrågan från Sveriges Television att skriva en låt till Daniel och Victoria. Samma dag gick jag in i studion och sedan skrev jag klart låten på en dag, säger han.

"En ära"

Att helt plötsligt bli kunglig hovleverantör av kärlekssånger tycker Darin Zanyar är stort.

– När jag fick frågan kände jag bara "ja" direkt. Det är en ära att få sjunga en sådan låt på bröllopsdagen. Det är en historisk dag och det är kul att få vara med på hela grejen, säger han.

"Sköna människor"

Darin Zanyar kommer att framföra kärlekslåten "Can't Stop Love" runt klockan tio på lördag kväll.

– Jag vet inte om brudparet och gästerna kommer att titta ut och se det, säger han och fortsätter:

– Det känns jättestort och kul och brudparet verkar vara två väldigt sköna människor. Jag ska försöka följa bröllopet på tv mellan repetitionerna.

Har brudparet har hört låten ännu?

Daniel och Victoria fick låten skickad till sig digitalt när den var klar, för kanske tre veckor sedan men jag har inte hört vad de tyckte.

Imorgon släpps kärlekslåten "Can't Stop Love" digitalt.

Föremålen för den specialskrivna låtan.
Föremålen för den specialskrivna låten.

LÄNK


Kommentarer
Postat av: Fanny =)

Naaaaaaaaaaaaw! Va söt att du sjöng för dom! <33 Hoppas du har en bra sommarlov! SES

2010-06-21 @ 15:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0