Darin Sommarvärd i P1




Foto: Ruben Brundell

Darin Zanyar
Titel: sångare, artist
Ålder: 23 år
Född och bosatt i Stockholm
Debuterar som Sommarvärd

En av favoriterna i årets melodifestival. Fick sitt genombrott i tv-programmet Idol 2004, vid 17 års ålder, och var den mest omskrivna artisten påföljande år. Tre av fyra utgivna album har toppat listorna och han har samarbetat med världskända producenter som Max Martin och RedOne.

Blev utsedd till årets kurd 2006. Har beskrivits som Sveriges svar på Michael Jackson.

– I mitt sommarprogram ska jag berätta om dagen då Michael Jackson dog. Jag kommer också prata om mina föräldrars flykt från Kurdistan på 80-talet och berätta om hur det var att växa upp i ett hem där MTV alltid stod på.

LÄNK

Fredag 13/8 - 2010
Kl. 13:00
P1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0