Min Sommar - Darin


Sommartipset: hyr båt och ta en tur i Stockholms skärgård.


Hej Darin, en av artisterna i årets ”Allsång på Skansen”. Hur blir din sommar?

– Intensiv. Jag turnérar för fullt och hinner knappt vara ledig. Men jag gillar att hänga på Gröna Lund, Skansen och bada så mycket som möjligt. Mitt favoritställe i Stockholm är strandpromenaden längs Norr Mälarstrand. Där sitter jag på någon mysig uteservering. Vanligtvis käkar jag italienskt, men under sommaren älskar jag att frossa i skaldjur och lax.

Vad får vi höra dig sjunga på Skansen i år?
– Det är hemligt, men det blir en låt från min nya platta som kommer i augusti. Jag ser verkligen fram emot den kvällen, det är alltid bra drag under allsången.

Om du skulle sjunga en duett med någon, vem skulle det bli?
– Thomas Di Leva. Lätt. Han är en skön kille. Vi skulle sjunga ”Vi har bara varandra”.

Ditt bästa Stockholmstips i sommar?
– Hyr en båt och åk ut i skärgården. Det finns så mycket fint att upptäcka, och man ser stan på ett helt nytt sätt.

Vilken sommarmusik väljer du: Gyllene tider eller Ulf Lundell?
– Gyllene tider. De förknippar jag mest med sommaren.

Solsting eller bakfylla?
– Bakfylla. Solsting sitter i länge medan bakfyllan brukar gå över, haha.

Johan Selin LÄNK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0