Darin: - Jag är inte alls nervös inför finalen



Darin är först ut i Melodifestivalens final.
Men popartisten är inte allt för nervös inför lördagen.
- Jag hittar lugnet i musiken, säger han.
I dag laddade han inför tävlingen genom att uppträda i XL Live på Expressen.se.

När Darin Zanyar, 22, fick reda på att han skulle ha först startnummer i lördagens finaltävling visste han inte hur han skulle reagera – men efter ett tag kändes det rätt.
– Jag tror att det är bra att vara nummer ett. Det är skönt att få det gjort, säger han.
Nu laddar han genom att repa - och att uppträda i XL Live på Expressen.se. Han säger att han brukar vara ganska lugn innan han äntrar scenen – ett lugn som han hittar i musiken.

Hoppas kunna beröra hela Europa

Låten "You're Out Of My Life" berör honom väldigt starkt, men han har svårt att spekulera i om den kommer att leda honom till ända till den stora finalen i Oslo.
– Det vet jag ju inte. Man kan spekulera hur mycket man vill – det är så olika genrer och artister. Om jag lyckas framföra låten så att den berör andra lika mycket som den berörde mig, första gången jag hörde den, så är jag nöjd.

Hur ser du på låtens chanser med tanke på att det är en ballad?

– En av de låtar i Melodifestivalen som jag gillar mest, "Se på mig", är en ballad. Den vann ju – så det gick bra för den.

Tror du att din låt kan beröra resten av Europa?

– Jag hoppas det.

LÄNK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0