Darin : Childhood-dagen är en väldigt bra grej

Darin 2
Foto: Peter Knutson


INTERVJU Söndag 22 maj är det Childhood-dagen på Gröna Lund och artisterna Darin, Veronica Maggio, Tove Styrke, Christan Walz och Ulrik Munther står laddade för en härlig show kl 16. Darin är med för första gången. ”Det är en bra grej, det är viktigt att hjälpa barn som har det svårt”, säger han.

Klockan 12 på söndag slås dörrarna till Gröna Lund upp och fram till kl 16:00 när showen startar på stora scenen går alla entréavgifter oavkortat till Childhood. Tack vare bidrag från sponsorerna och att artisterna uppträder utan ersättning kan allt överskott från dagen gå direkt till Childhoods arbete för barn i utsatta situationer. Förra året samlades 763 329 kronor in till Childhood och förhoppningen är att hamna ännu högre i år.

Darin som är med på Childhood-dagen för första gången ser fram emot konserten:

– Childhood-dagen är en bra grej, det är viktigt att hjälpa barn som har det svårt och det arbetet vill jag stödja. Om jag kan hjälpa till via min musik så vill jag verkligen göra det.

Tycker du att det är viktigt att som artist stödja välgörande ändamål?

– Verkligen! Det känns jättebra att kunna göra något. Och som sagt, om jag kan hjälpa till via det som jag tycker är roligt, musiken, så är det självklart att göra det

Kände du till Childhood innan du blev tillfrågad att vara med på Childhood-dagen?

– Jag visste lite grann, men nu har jag läst på lite mer om vad Childhood gör. Barn har ju inte hunnit bli färdigutvecklade än och det är bra att ta tag i problem tidigt så att barnen får en bra start i livet.

Har du något Childhood-armband?

– Nej, men jag vill gärna ha ett!

Vilka låtar kommer du att spela?

– Jag kommer att spela tre låtar, men det blir en surprise vilka.

Har du någon favorit bland de andra artisterna som ska uppträda?

– Alla är jätteduktiga, det är svårt att välja en…

Tar du med dig familj eller vänner till showen?

– Kanske, jag hoppas det.

Tycker du om att på Gröna Lund?

– Jag gillar Grönan mycket, jag var där jättemycket när jag var liten, varje sommar.

Har du någon favoritattraktion?

– Spökhuset är roligt, det är kul när andra blir rädda.

Vågar du åka de läskiga attraktionerna, som fritt fall?

– Absolut, jag älskar sånt!

Slutligen, varför tycker du att man ska komma på Childhood-dagen på söndag?

– Man ska komma för att stödja en väldigt bra grej och för att höra bra musik.


http://www.childhood.se/pages.asp?r_id=92780

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0