CHIC - Darin: "Jag är singel och lever livet"

Darin är aktuell i "Så mycket bättre" på TV4. Foto: Fredrik Etoall

 

Det har gått åtta år sedan CHICs Caroline Snabb träffade Darin för första gången. Då var han en blyg kille med munnen full av metall som precis hade slagit igenom i "Idol". Idag är han en charmig och självsäker businessman med horder av beundrarinnor, däribland Beyoncé.

 

Namn: Darin Zanyar.
Ålder: 25 år.
Familj: Mamma, pappa och syster.
Bor: Stockholm.
Aktuell: I "Så mycket bättre" på TV4 och med ett nytt album i början av 2013.

 

– Det har hänt så otroligt mycket efter "Idol". Jag har fått se så mycket tack vare jobbet. Jag har rest massor, träffat otroligt mycket människor, lanserat min musik i andra länder och turnerat i Sverige. Jag har fått jobba med musiken på det sättet jag drömt om sedan jag var tre-fyra år, berättar Darin.

 

Vad hade du gjort om du inte hade hållit på med musik?
– Då hade jag nog varit läkare. Jag var väldigt engagerad i skolan. Men drömmen har alltid varit att bli artist och låtskrivare. Jag gick aldrig klart gymnasiet utan började på Lilla Akademin på Odenplan. Där är det mycket klassisk musik, opera, symfonier och kör. Jag gillar språk också och har själv lärt mig lite franska. Jag köpte en bok och lyssnade på en sån där skiva.

 

Som många har sett så har det hettat till ordentligt mellan Darin och Maja Ivarsson, 33, i "Så mycket bättre", men eftersom båda varit väldigt upptagna efter programmet har det stannat vid en flirt. De håller dock fortfarande kontakten via sms och mejl.

 

Darin och Maja Ivarsson kom varandra nära i "Så mycket bättre".

 

 

Är det många tjejer som raggar på dig?
– Ja, haha. Men det är kul. Jag är singel och lever livet. Jag hade en tjej ett tag i Berlin men efter ett långt on/off-förhållande så tog det slut.

 

Hur är du som pojkvän?
– Jag jobbar ganska mycket, vilket kanske inte är så kul. Men om den rätta tjejen dyker upp så säger jag ju inte nej. Jag tycker inte att det är så svårt att träffa någon för att jag är känd, snarare är det tvärtom. Jag är ganska cool men samtidigt lite svartsjuk. Och då är långdistansförhållanden inte bra...

 

Du har klarat dig rätt bra från skvallerpressen.
– Ja, förutom när jag förlorade körkortet, haha. Jag vet faktiskt inte varför det är så. Men jag ställer inte upp på allt trots att jag får mycket förfrågningar. Jag skulle aldrig vara med i ”Wipeout” till exempel. Det verkar ju sjukt kul och jag skulle vilja testa det men inte i tv.

 

Har det hänt att du struntat i att göra något för att du är känd?
– Ja, jag var så blyg i början och inte van vid den här kändisbiten. Nu är jag ganska bekväm i den rollen och känner att jag kan vara mig själv. Men jag kanske inte skulle åka tunnelbana en lördagskväll. Jag har faktiskt inte åkt tunnelbana på väldigt länge.

 

Darin uppträdde på Årets Chicaste 2012 på Berns.

 

Är du en partykille?
– Jag gillar att gå ut mer när jag är utomlands. Jag tror att det har med värmen att göra. Men det är klart att jag går ut hemma också.

 

Vad gör du av med mest pengar på?
– Resor och mat. Jag älskar italiensk mat och är ute och äter mycket. Favoritrestaurangerna är Italiano och Papà i Stockholm.

 

Vad får dig att gråta?
– Ibland kan det komma från ingenstans och man har ingen aning om varför man gråter. Jag kan gråta över filmer.

 

Du skrev ju en låt till Kronprinsessan Victorias och Prins Daniels bröllop.
– Ja, jag fick faktiskt ett brev av Victoria och Daniel efter bröllopet. Jag träffade dem första gången backstage på Beyoncés konsert och de var jättetrevliga. Precis innan hade jag träffat Beyoncé och blev helt starstruck! Hon är ju speciell och jag stod bara och log och hon sa till mig ”You’re cute”. Och jag svarade :”Thanks, you too!”. Haha, jag visste inte vad jag skulle säga.

 

Hur ser framtiden ut?
– Jag vet inte, och det är det som är så skönt med det här jobbet. Jag gillar inte att veta vad som ska hända utan gillar att vara spontan. Jag kommer ihåg när min mamma skulle åka till Kurdistan och jag skulle köra henne till flygplatsen. Det fanns en plats kvar på planet så jag bestämde mig på plats för att följa med. Sån är jag!

 

Darin berättar för CHIC att han är singel och lever livet.

 

Av: Caroline Snabb och Rose-Marie Söderlund
Foto: Fredrik Etoall/Universal Music, Jesper karlsson/TV4, Pavel Maira

 

http://chic.se/darin-jag-ar-singel-och-lever-livet/

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0