Darin dominerar Digilistan: Oerhört roligt att det går bra

 
 
Grattis Darin Zanyar, 25, artist, som knep plats ett, två, sju och fjorton på veckans Digilista
 

– Det är helt sjukt kul. Det är oerhört roligt att det funkat så bra och att människor gillar mina tolkningar. Jag gick in och gjorde min grej av alla låtar. Och gjorde det fullt ut.

 

Hur har responsen varit?

 

– Jag har märkt hur stort programmet är. Folk som inte lyssnat på en tidigare har fått upp ögonen.

 

Är det tanter och far­bröder som kommer fram på stan nu?

 

– Jag har inte varit på stan så mycket. Men jag märker på folk som skriver till mig på nätet att det är en otroligt mycket bredare publik. Kanske folk som inte lyssnat tidigare, som inte haft koll på den musiken jag gjort och vem jag är musikaliskt.

 

Då kan man räkna med att det här ger ett lyft även framöver?

 

– Jag hoppas det. Jag håller på att göra klart skivan. I morgon åker jag till London för att spela in sista låten på den. Den släpps ju i januari.

 

Bra tajming.

 

– Ja, det var ju bra att inte släppa den samtidigt nu. Så det kanske var bra att den har tagit lite tid.

 

Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu?

 

– Att jag får ihop albumet i god tid.

 

/Christian Ström http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article15834031.ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0