Darin Worldwide intervju "Det nya albumet kommer bli bra"

Det har gått nästan en vecka sedan jag var i Västerås och såg Darin uppträda på scen, när jag plötsligt befann mig framför honom och skulle svara på frågan: Coca Cola eller Fanta? Jag kunde nästan inte tro på att jag och Darin pratade med varandra som om vi hade varit vänner i flera år. Intervjun varade längre än jag väntat mig, och mot slutet brydde vi oss inte ens om frågelistan vi hade förberett. Det kändes mer som en vänskaplig konversation, måste jag säga, och det var så allt började.
 
Vi alla vet att du gillar att resa mycket och att du besökt många fantastiska länder. Så vad är det finaste platsen du varit på hittils?
 
Den finaste platsen? Brasilien. Jag gillar verkligen när det är som en djungel du vet. Jag gillar tropiskt, så jag njöt verkligen av Brasilien. Det finns en hel del platser som jag tycker om, som sydeuropa. Jag var i Sardinien för två år sedan, det var också väldigt fint, men jag tror jag väljer Brasilien, den norra delen av Brasilien.
 
Finns det något som du alltid velat göra men aldrig haft chansen till, någonting du känner att du måste göra innan du dör?
 
Jag tror jag måste hoppa fallskärm. För jag har dykt i vattnet, så nu måste jag dyka i luften.
 
Har du någonsin gjort eller skulle du någonsin vilja göra några plastikoperationer såsom näsjobb eller botox?
 
Nu känner jag att jag inte skulle göra det, men man vet aldrig när man är 60år. Så jag säger inte nej men just nu skulle jag aldrig föreställa mig att göra det. Vi får se när jag är 50-60år.
 
Och hur känns det när du hittar bilder på dig själv på internet som du inte gillar?
 
Jaa, jag är van vid det. Det finns bilder där jag blir som "Åh herre gud, varför har de den där bilden som profilbild?!" Hahahaha. Jag hatar det men på samma gång tror jag att de bara visar kärlek och uppskattning, du vet, det är därför de lägger upp bilderna, så det betyder mycket.
 
Vad finns det för skämt som du inte kan tolerera?
 
Jag älskar att skämta, de flesta saker är okej för mig. Men om du känner att det inte är rätt läge, ja då kan det bli helt fel, speciellt eftersom jag inte gillar rasistiska saker, så ja kanske är det sånna skämt jag inte tål.
 
Nu några frågor om ditt kommande album. Första frågan, kommer någon att vara med i den som Kat Deluna i Flashback?
 
Det är inte omöjligt. Jag är inte klar med albumet, så chansen finns att jag kanske gör något med någon, jag vet fortfarande inte med vem eller från vilket land.
 
Finns det någon du tänker på?
 
Jag har många, men jag kan inte droppa några namn förrän jag är klar med albumet. Jag har några stora som jag skulle vilja sammarbeta med, så det är inte omöjligt.
 
Planerar du att filma en musikvideo för Nobody Knows eller för någon annan uppkommande singel, kanske med dina fans involverade?
 
Jag har tänkt på det, på att göra det medan jag är på turné med fans, eller kanske inte på riktigt, du vet mer som en film. Men jag tror inte det blir för Nobody Knows, jag vill göra det med någon låt i framtiden. Det vore coolt.
 
Så, kommer det komma en ny singel snart?
 
Inte just nu, för jag vill släppa en ny singel direkt innan albumet och det är inte färdigt än. Hoppas på att det kommer släppas i början på nästa år, som i Februari eller runt någonstans där. Jag vill inte släppa det innan jag känner mig 100% säker. För jag vill att det ska bli riktigt bra eftersom jag inte släppt något album sedan 2 år tillbaka, eller är det mer än 2år sedan?
 
Ja det är det.
 
Ni vet mer än vad jag vet, det gillar jag.
 
Och om Nobody Knows , kommer du släppa den i England?
 
Jag har inte kollat vad som pågår förtillfället, men jag vet att klubbar spelar den där. Hur som helst, albumet är inte klart än så jag tror att det kommer bli en annan singel som släpps där.
 
Bra! Men hur fungerar det när du lanserar din musik i andra länder? Måste du åka dit eller låter du skivbolaget göra jobbet åt dig?
 
Det är både och. Det beror på vilket land, som i Tyskland eller Frankrike, där måste du vara en del för att kunna slå igenom.
 
Varför tog du inte med låtar som Pop That i dina tidigare album? Även om det är en av dina bästa upptempo låtar?
 
Tycker du det?
 
Ja.
 
Coolt, det är för att den läckte ut innan jag hade chansen att släppa den. Jag har fortfarande mycket låtar som jag skrivit som inte släppts för andra album. Det är en av låtarna som inte kom med i Flashback för vi blev inte klara med den i tid och sen var det någon som läckte ut den, jag vet inte vem, så jag kunde inte släppa den eftersom alla redan hade hört den.
 
Åh jaha, Och vi vet att du skulle släppa Flashback i Frankrike 2009, men det gjorde du aldrig. Varför?
 
Ja, vi gjorde aldrig det för jag kände att det inte var rätt personer att jobba med. Dessutom var jag fortfarande signad hos Sony och det var svårt att göra det via dem. Nu med Universal Music är det lättare att kunna arbeta med andra länder. Men jag vill ha ett riktigt bra album innan jag gör det.
 
Alla bloggar och hemsidor om dig börjar sakta men säkert bli en del av ett nätvärk kallat "Darin Family network"
 
Ja, jag känner igen det namnet.
 
Hur mycket uppskattar du dem?
 
Som Darin Worldwide, bloggarna och Facebook sidorna? Det betyder mycket, det är riktigt häftigt. Det är därför jag sätter mig själv in i det med min Facebook sida. Och jag sa åt min manager att ta kontakt med er, för jag tyckte det var så bra. Så jag sa till honom att kontakta de personer som tar hand om den för jag vill att sidan blir officiell.
 
Tack så mycket för det.
 
Självklart, betyder jätte mycket.
 
Har du varit nöjd med ditt skivbolaget hitills? Finns det något som får dig att tänkas vilja gå tillbaka till Sony Music eller känner du dig mer trygg än innan?
 
Ja det gör jag, speciellt just nu. Jag känner att jag verkligen hittat mitt team på Universal Music. Saken är den att jag började på Sony för flera år sedan, det var andra personer som jobbade där och jag hade ett annat team, vi klickade verkligen och det var som det perfekta teamet. Det är fortfarande några av dem som är mina bästa vänner så vi är som en liten familj. Det var Sony BMG från början, sen efter ett par år bytte folk jobb och när jag släppte Flashback var ingen av de personer som jag var van vid att jobba med kvar på Sony. Så jag kände att jag bara gjorde ett bra jobb med den första singeln men jag visste inte vad jag ville göra, vilka jag ville signa med för jag behövde göra 4 album med Sony och Flashback var den sista. Jag ville pröva något annorlunda, men jag ville bara släppa en singel utan att skriva under ett kontrakt och det gjorde jag med Viva la Vida, vilket inte var menat till att bli en singel utan det var bara för IDOL. Men de ville att jag skulle öppna upp en av finalerna så jag bestämde mig för att släppa den, även om jag inte trodde det skulle bli så stort eftersom Coldplays version fortfarande var populär i Sverige. Så jag gjorde det bara på skojs skull och provade att släppa det med Universal. Jag hade ett möte med dem och fick reda på att chefen för Sony hade bytt till Universal efter att Flashback släppts. Det fick mig att känna mig mer som hemma. De gjorde ett bra jobb med singeln för den låg etta överallt, som på radio listorna, digitala listorna, singel listorna, så jag var så glad att jag beslöt mig för att signa med dem. De bryr sig verkligen om alla mina projekt, det är nice. Det nya albumet kommer bli bra.
 
Vi kan inte vänta på det.
Vi såg att du gjort några intervjuer för kurdiska tidningar. Vad tycker du om dina kurdiska fans?
 
De är riktigt dedikerade över hela världen, speciellt i Kurdistan och Sverige. De vill verkligen att jag ska komma tillbaka och det vill jag verkligen också men saker och ting fungerar inte på samma sätt som de gör här, men om de ringer mig och vill att jag ska ha en konsert, självklart skulle jag göra det. Några av dem tror att jag inte bryr mig om dem, men det gör jag.
 
Tack så mycket för intervjun och hoppas vi ses snart igen.
 
Det klart!
 
Så allt vi behöver göra nu är att invänta bra musik från våran idol till nästa år. Och jag, ja jag måste tänka ut en ny dröm som kan besannas.
 
/Savi Peragine, DARIN WORLDWIDE
 
Intervjun på engelska + länk
http://darinworldwide.blogspot.it/2012/09/the-darin-worldwide-interview-new-album_14.html
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0