Darin - "Folk tror inte att jag är jag"

Turnéaktuella Darin vänjer sig aldrig vid kändisskapet

 

 

 

 

Han är skivaktuell och ska snart ut på turné.

Men Darin har blivit så känd att fansen tvivlar på hans identitet.

 

– De kommer fram och ­säger att jag liknar Darin, säger han.

Från ”Idol” till ”Så mycket bättre”. Darin är mannen på allas läppar. Med en ny skiva i bagaget ger han sig i vår ut på turné. Men Darin berättar för Nöjesbladet att folk tvivlar på att han är Darin.

 

Skämtar och håller med

– Ibland tror folk inte att det är jag. De kommer fram och säger att jag liknar Darin. När jag säger att det är jag tror de inte på det. Ibland skämtar jag ju till och håller med dem.

 

Hur är det att vara så känd?

– Jag blir aldrig van vid det. Att se mig själv i en tidning ­eller på tv, jag blir alltid lika chockad. Vilket kanske är bra. Jag kommer nog aldrig att bli van vid det. Men man får ­vara förberedd på det när man ger sig in på det här. För mig är det jätteviktigt att komma ihåg varför jag gör det här. Kärnan är ju musiken, det är det som klär mig, som bygger allting. Allt annat följer bara med.

Darins senaste skiva, ”Exit”, släpptes i januari och gick snabbt upp och ryckte åt sig förstaplatsen på albumlistan. Men arbetet fram till det har inte bara varit en dans på ­rosor

 

Personliga texter

– Jag tänkte ju egentligen släppa en skiva förra året, men jag skrotade den då jag inte var nöjd. Så det är skönt att släppa ”Exit”. Det känns jättebra att den har fått så bra kritik och att fansen gillar den.

Darin har tidigare beskrivit skivan som utelämnande.

– Det var svårt tidigare att skriva så personliga texter, men det kändes ganska naturligt nu, även om den var rätt utelämnande. Det var lite som terapi.

Den 17 april spelar Darin på Cirkus i Stockholm. Det blir startskottet för en mindre turné till Göteborg och Malmö som sedan följs upp med ett 20-tal spelningar i sommar.

 

Här är Darins 3 favoritspelningar

T-centralen, Stockholm, 2006: ”De släckte ner hela centralen och byggde upp en jättescen, riktigt häftigt att spela på en plats som är otippad”.

The Dome 43, Hamburg, 2007: ”Då var det bland de största ställena man kunde spela på i Europa.

Sommartorsdagarna, Borås, 2012: ”Det var så härlig publik, alla sjöng med i låtarna”.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/article16571859.ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0