Darin "Jag är singel - och lever livet"

Blandar fest och kärlek på nya skivan: Mår bra nu
 
 

Darin, 25, drabbades av en konstnärlig kris och drog till USA, spelade in med amerikanska stjärnproducenter och festade med Christina Aguilera.

Resultatet: hans mest personliga skiva hittills.

 

– Jag har varit med om allt på skivan, ­säger han till Nöjesbladet.

Darin hade en ny skiva klar i april förra året men kände sig inte nöjd och började om.

– Det kändes som att jag hade fastnat. Det var ett stort steg att ta, men jag ville­ inte släppa något som inte kändes 100. Jag har inte ­ångrat beslutet, säger han.

 

Skrev 25 låtar

 

Han lämnade Stockholm och drog till Los Angeles för en intensiv period. På en månad skrev han 25 låtar.

– Jag och producenten Jim Beanz skrev sex låtar på fem dagar. En natt satt vi ­uppe till fem på morgonen och skrev. Det var skönt att det löste sig. Det hade kunnat gå hur som helst.

USA-vistelsen resulterade i skivan ”Exit” som släpptes i onsdags. Trots det ­hårda arbetet blev det lite tid över för avkoppling.

– Det var mycket fester i lobbyn på hotellet där jag bodde. Det var mycket s­kådisar och musiker, en kväll var Christina Aguilera där.

Han vill inte ge några ­exempel på saker från sitt liv som hamnat på skivan.

– Det kom naturligt när jag skrev texterna. Jag ville dela med mig mer. De här låtarna känns extra mycket, de får tala för sig själva.

 

'Irriterar polarna'

 

På skivan blandas glada låtar om att dra ut och festa med finstämda kärleks­ballader. Darin säger att det ­reflekterar hans personlighet.

– Jag är väldigt upp och ner. Ena sekunden kan jag vilja gå ut och festa för att i nästa gå och lägga mig i ­stället. Det kan vara tvärt­om också. Det kan mina polare bli irriterade på.

 

Många av låtarna handlar om kärlek och förhållanden som tagit slut. Har du otur i kärlek?

 

– Både och. Jag har upplevt båda sidorna, både mycket bra och jobbigt. Nu är jag singel och lever livet. Jag mår väldigt bra just nu och är glad att det går bra med musiken.

 

'Tror på det andligare'

 

Skivan avslutas med spåret ”Nobody knows” som handlar om vad kärlek är.

– Det tror jag att jag ­aldrig kommer att få veta. Det är det väl ingen som vet.

 

Vad skulle du vilja att det var?

 

– Att det är på riktigt. Jag tror på det andligare snarare än det vetenskapliga när det gäller kärlek och vill att energierna ska stämma.

 

Darin om...

 

... att sjunga på ‧svenska: ”Det är inte omöjligt att jag skriver på svenska framöver. Många har sagt att de tycker att jag ska göra det efter ’Så mycket bättre’.”

... Maja Ivarsson: ”Vi är vänner just nu. Vi har inte setts så mycket. Ingen av låtarna handlar om henne men kanske framöver.”

... att tolka andras låtar: ”Det var väldigt kul att ‧tolka och jag är glad att de gillade det. Men det var en engångsgrej. Jag föredrar att göra ‧musik själv från scratch.”

 

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article16174649.ab?fb_action_ids=10200470527862818&fb_action_types=og.recommends&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%2210200470527862818%22%3A544442398923641%7D&action_type_map=%7B%2210200470527862818%22%3A%22og.recommends%22%7D&action_ref_map=[]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0