Darin öppnar studion

 

Följ med in i studion när Darin spelar in nya skivan ”Exit”.

Nöjesbladet.se visar i dag exklusiva klipp under arbetet med låtarna – enligt honom själv de mest personliga han gjort.

– Jag kände att jag ville få ur mig saker som jag varit med om, säger han.

 

Den 30 januari släpps ”Exit”, men redan i dag börjar Nöjesbladet visa exklusiva klipp från skivinspelningen i USA i höstas.

– Det ska bli kul att visa hur det kreativa arbetet med skivan går till i stället för att bara beskriva det med ord, säger Darin Zanyar, 25.

 

Flög över LA

Klippen visar främst arbetet inne i studion när Darin skriver text och musik tillsammans med producenten och låtskrivaren Jim Beanz som jobbat med artister som Justin Timberlake, Nelly Furtado och Timbaland.

 

Men som tittare får man även ett smakprov på låtarna – och en inblick i vad Darin gjorde när han inte satt i studion.

 

– Vi filmade till exempel när jag åkte helikopter över Los Angeles. Det var en grej som jag ville prova, säger han.

”Exit” är Darins sjätte platta och han beskriver den som mer personlig än någonsin.

”Sexiga danslåtar”

– Den handlar om mig och vad jag gått igenom. Det kändes som att det blev starkare då. Och att folk kanske kan relatera till det, säger han.

 

Som vad då till exempel?

– Det är svårt att gå in på exakt men det är allt från svåra relationer till när man är på grymt humör och vill njuta av livet.

Han beskriver låtarna som ”allt från sexiga dans­låtar till väldigt djupa och fina”.

– Min favorit är ”Same old song”. Den handlar om en jobbig relation där man känner att man inte kommer någonvart.

 

Darin om...

 

... plattans första singel ”Playing with fire” som släpps den 18:e januari:

– Den handlar om en flirt som tjejen kanske tar lite mer seriöst än mig. Den handlar inte om någon speciell utan var bara en skön text vi skrev.

... att TV4 blåser liv i ”Idol”:

– Det är väl bra. Just nu är jag i Berlin så jag vet inte så mycket om det där. Men vi får se hur det går.

... sin relation till ”The Sounds”-sångerskan Maja Ivarsson:

– Vi är bara vänner, men tyvärr hinner vi inte ses så mycket.

 

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article16083660.ab


Kommentarer
Postat av: Freja

vet inte om ni sett men här är ifrån senaste ica kuriren!

http://i47.tinypic.com/fel53k.jpg
http://i47.tinypic.com/w1td6v.jpg
http://i47.tinypic.com/1zpiiwm.jpg

2013-01-18 @ 00:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0