Darin om sin och Agnes Eurovision-show: ”Är otroligt bra tajming”

Darin och Agnes får visa upp sig - inför miljarder
 
Han kan tacka SVT för startskottet på ­utlandslanseringen.

Darin Zanyar får framföra sin nya singel inför miljontals tv-tittare i Europa.

– Det är en otroligt bra tajming, säger han.

 

De är två av Sveriges största popstjärnor.

Och står för mellanakten i den andra semifinalen nästa vecka i Eurovision song contest i Malmö.

 

"En stor ära"

 

Agnes Carlssons, 25, och Darin Zanyars, 25, ­gemensamma nummer går under namnet ”Swedish pop voices”.

– Det är en stor ära. Det är det största programmet som jag någonsin kommer att vara med i tror jag, säger Darin till Nöjesbladet.

Beskedet om mellan­akten fick Darin så sent som för en vecka sedan. I går ­repeterade han och Agnes Carlsson tillsammans för första gången på arena­scenen i Malmö.

SVT gav dem fria händer att välja bland sina egna ­låtar till ett medley. Darin valde den senaste hiten ”Nobody knows” och den nya singeln ”So yours”.

Och har SVT att tacka för det maximala genomslaget, i Europas största tv-program. Mellanakten blir startskottet på Darins ­utlandslansering som sker i höst.

 

Kommer att dröja

 

– Den kommer att ske stegvis i Europa. Men verkligen, det är en otroligt bra tajming. Den nya singeln ska släppas i flera länder, säger han.

Darin har tidigare tävlat i Melodifestivalen 2010 med ”You’re out of my ­life”, och slutade på en fjärdeplats i finalen.

Men det kommer dröja innan han ställer upp igen.

– Just nu kan jag inte tänka mig att ställa upp igen, men man ska aldrig säga aldrig. Allt handlar om magkänslan. Men jag skulle kunna tänka mig skriva till en helt ny artist, säger Darin.

 

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/article16750240.ab

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0