Darin - "Hon är en bad girl och jag gillar det"

Darin firar tio år som artist med het video - Nöjesbladet hängde med på inspelningen
 

Sex, sol och snabba bilar.

För Darin Zanyar är det en helt vanlig dag på jobbet.

Som enda media fick Nöjesbladet hänga med när den svenske stjärnan spelade in videon till sin senaste låt, ”Mamma Mia” i öknen utanför Los Angeles.

 

 
 
 
 
 
Foto: Magnus Sundholm
 

– Nu äger hon dig. Nu gör hon som hon vill med dig.

Darin, 26, nickar åt den norske regissören Alex Herrons instruktioner.

I nästa sekund knuffar sångarens lättklädda motspelerska ner honom på motellsängen och sätter sig gränsle över honom.

Sen börjar de simulera het, passionerad sex.

Ute har solen gått ner över Palmdales kaktusar, en timmes bilfärd nordöst om Los Angeles.

Sängkammarscenen sätter punkt för en lång dags inspelning med trimmade motorer, polisbilar, mini­helikoptrar och en stab större än vid en svensk långfilm.

Runt en halv miljon kronor plöjer Darin ner i satsningen som är hans kick off inför sommaren och markerar hans tioårsjubileum som artist.

– Jag skrev egentligen låten till förra plattan. Men jag hann inte riktigt klart och tyckte att det kändes som en sommarlåt, säger han under en inspelningspaus.

– Även om det är en väldigt popig produktion hör man både latinska och orientaliska influenser

 

Kör flyktbil

 

Det ser nästan ut som om han rodnar när vi kommer in på textinnehållet.

– Det är en tjej som får mig att känna som jag aldrig känt förut.

I videon får hon också honom att göra saker han aldrig gjort förut som att köra flyktbilen vid ett rån.

– Hon är en bad girl och jag gillar det, säger Darin som var med och valde ut sin motspelerska.

På frågan om tjejen i videon är någon han drömmer om, ler han. Men han skakar samtidigt på huvudet.

– Hon är den man tror att man vill ha, någon man fantiserar om. Men i verkligheten vill man inte det.

 

Bonnie & Clyde i öknen

 

Tillsammans med regissören Herron arbetade de fram idén till videon där rapparen Prophet gör ett inhopp.

– Jag ville ha lite av en ”Bonnie och Clyde” i öken. Den skulle vara bilar, lite rough, lite edgy, säger han och blandar svenska och engelska.

– I botten är det en kärlekshistoria, som jag sjunger om i låten, på ett ganska extremt sätt.

Det här måste vara den dyraste video du gjort?

– Om jag ska göra något är det viktigt för mig att göra det fullt ut. Skulle jag inte ha det här crewet, alla bilarna och skådespelarna skulle det bli en helt annat story.

 

Nobbade filmroll

 

Videon är mer än bara en sånginsats för Darin. Det är om än i miniatyr också ett skådespelaruppdrag.

– Jag gillar det här, säger han när vi går runt bland kamerastativ, statister och inspelningsmedlemmar.

– 2006 eller om det var 2007 fick jag förfrågningar om att vara med i en film. Jag var nära att tacka ja, men det blev inte så. Jag bestämde mig för att fokusera på musiken.

Han vill inte avslöja vilken film det var men uppger att han tog dramalektioner.

Det kan ha varit en lönsam investering.

 

Gick på magkänslan

 

– Det är inte omöjligt att jag gör något i framtiden. Jag går alltid på magkänsla när jag fattar beslut, men det här har verkligen varit askul.

Regissör Herron ropar tillbaka Darin till sängkammaren.

Det ska tas närbilder på honom och hans motspelerska på sängen.

Trots att han måste upprepa det han redan gjort ser han inte ut att lida.

”Mamma Mia” släpps den 14 april.

 

__________________________________________________________________

 

Här är Darins 3 bästa minnen från karriären

1. Självklart när jag fickskivkontrakt med Sony BMG som det hette på den tiden. Det var en väldigt spännande tid. Det kändes som om jag kom in i bubblan, som jag alltid hade drömt om.

2. Min andra platta. Den var liksom upptill bevis. Den första var så förknippad med ”Idol”. När den andra sålde dubbelt så mycket som den första kändes det som om jag hade tagit ett riktigt kliv och hittat ett sound som passade mig väldigt bra.

3. ”Så mycket bättre” var en väldigt rolig upplevelse, en otroligt häftig vecka.

 

Namn: Darin Zanyar. Ålder: 26. Yrke: Artist. Bor: Stockholm. Aktuell: Firar i år tio år som artist efter genombrottet i ”Idol” 2004.

 

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article18537903.ab

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0