Darin: ”Det blir två olika världar”

Darin kommer att framföra sin nya låt ”Juliet” under ”Allsång på Skansen”. ”Den handlar om när man verkligen inte kan vara utan den man älskar”, säger han.

 
Stjärnan lever ett musikaliskt dubbelliv 
 

Med svenskspråkiga låtar har Darin hittat hem. Fast utomlands roddar han med en annan karriär.

– Det känns lite speciellt att hoppa tillbaks tre år. Det blir två olika världar, säger Darin.

 

Darin Zanyar, 28, ska inta allsångsscenen på Skansen för femte gången. Med sig har han ännu en svenskspråkig låt – nya singeln ”Juliet” – som faktiskt var tänkt att sjungas just där.

– Det roliga är att jag faktiskt tänkte på allsången när jag hade skrivit klart den här låten, säger Darin till Nöjesbladet.

Det somriga soundet och det romantiska temat tycker han är som skräddarsytt för Sollidens scen.

Texten är inspirerad av en klassisk berättelse – fast utan det tragiska slutet.

– Det handlar om Romeo och Julia, i en modernare typ av story. De träffas på en efterfest.

 

"Mer utlämnande"

 

Albumet har Darin skrivit mestadels i Stockholm, sedan han flyttade hem från Berlin i höstas.

Han gjorde ett första försök att skriva på svenska 2013, men sedan dröjde det runt ett och ett halvt år till nästa gång.

– Den låten kändes speciell, så fast jag testade olika stilar återkom jag till det där mer organiska soundet. Det var oväntat, men kändes naturligt. Albumet andas mycket mer min personlighet. Det är mer utlämnande, men känns skönt att det är mer ärligt.

 

"Jag som styr"

 

Darin är alltså mer Darin än förut. Han har också roligare på jobbet än någonsin.

Sedan han startade eget skivbolag har han allt att säga till om.

– Jag kan vara mer fri i det kreativa. Nu är det jag som styr, säger Darin med ett skratt.

Det går bra nu, alltså. Nästan lite för bra. För samtidigt som Darins svenska album ligger redo att släppas, ska han nu lansera sin senaste skiva i Asien, Australien och Mellanöstern.

Artisten har många resor framför sig, både i flygplan och inombords.

– Det känns lite speciellt att hoppa tillbaks tre år och släppa ”Nobody knows”. Det blir två olika världar. Men det är kul. Bättre sent än aldrig, säger Darin.

 

Hoppas på kärlek 

 

När Darin står på Allsångens scen sjunger han om den starkaste sortens kärlek, säger han. En som han själv inte har upplevt än.

Men han hoppas att den kommer.

– Den här låten handlar om när man verkligen inte kan vara utan den man älskar. Tyvärr är inte det min situation just nu. Jag tror att alla hoppas få uppleva såna känslor nån gång.

 

 

 

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article21095343.ab

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0