Darin minns sin allsångsdebut: ”Jag var ganska nervös”

 
 
För exakt tio år sedan uppträdde Darin på allsångsscenen för första gången. Då var han ny i artistbranschen – och ganska nervös. ”Det var första stora programmet jag gjorde efter Idol”, minns han.
 
Darin Zanyar slog igenom stort i TV4:s musikprogram Idol 2004. Året därpå ringde allsångsredaktionen med en efterlängtad, men också lite skrämmande, förfrågan.
 
 
– Första gången jag var med var jag ganska nervös. Det var första stora programmet jag gjorde efter Idol, säger han till svt.se/allsang.
 
 
Han framförde ”Money For Nothing”, som belönades med en Grammis för ”årets låt 2005”. Plötsligt tog han på sig en röd skinnjacka av samma snitt som Michael Jackson i ”Thriller”-videon och sjöng ett stycke ur Michael Jacksons ”Beat it”, till publikens stora förtjusning.
 
 
Darin minns tillbaka:
 
 
– Det började regna och vi skulle köra ett stort dansnummer till ”Money For Nothing” och då blev jag ju såklart ännu mer nervös inför det, eftersom scenen var hal och blöt. Men det gick jättebra, säger han till svt.se/allsang.
 
 
Sedan 2005 har Darin haft fem albumettor på topplistan, blivit utnämnd till en av de personer som präglade 00-talet mest samt samarbetat med flera av världens största producenter, låtskrivare och artister som Kat DeLuna, Lil Jon och Leona Lewis.
 
 
Nu gästar han Allsång på Skansen för femte gången. Ladda upp inför hans medverkan med en nostalgisk återblick till 2005 i klippet ovan, då Darin testade allsångsscenen för första gången.
 
 
 
 
http://www.svt.se/allsang/darin-minns-allsangsdebuten-jag-var-ganska-nervos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0