Darin Zanyar berättar om sin kärleksönskan

 
"Händer det så hoppas jag att det är något starkt", säger Darin.
 

Darin Zanyar släpper nya singeln "Juliet" som handlar om kärlek i sitt uppträdande i "Allsång på Skansen".

Nu berättar han dessutom om sin egen kärleksönskan.

– Händer det så hoppas jag att det är något starkt och någonting som jag verkligen inte kan vara utan, säger han.

 

Svenska artisten Darin Zanyar ställer sig på Sollidenscenen och "Allsång på Skansen" den 14 juli.

Då ska han framföra nya singeln "Juliet", som handlar om kärlekshistorian bakom Romeo och Julia.

– Det är nästa singel från kommande skivan, "Fjärilar i magen". Det är samma stil som hela skivan, mer organisk och har soundet som även "Ta mig tillbaka har". Det är historian om Romeo och Julia, fast jag har gjort en modern variant, säger Darin.

 

Inför nya skivan "Fjärilar i magen", som släpps i slutet av september, har Darin startat ett eget skivbolag.

– Jag ville kunna påverka mer. Det bestämde jag inte förrän jag började skriva. Det blev ett album som andades mycket mer av min personlighet, vissa låtar är självbiografiska och även de som inte är de känns så nära. Det är mycket nytt och mycket mer utlämnande på något sätt, säger Darin.

Det nya skivbolaget har inneburit en hel del arbete utöver det kreativa.

– Det har varit väldigt mycket stress. Det har varit väldigt roligt också, olika stunder. Men jag hade ljugit om jag hade sagt att det inte hade varit tufft. Det är värt det, men ett tag kändes det som att det var på gränsen till att jag nästan inte orkade jobba mer, säger Darin.

 

De nya, mer personliga låtarna, handlar bland annat om kärlek, upplevelser från barndomen och orättvisor.

Privat har dock inte Darin någon "Romeo och Julia"-historia.

– Händer det så hoppas jag verkligen att det är som i den texten, att det är något starkt och någonting som jag verkligen inte kan vara utan, säger Darin och fortsätter:

– Händer det så händer det, liksom. Jag vill inte tvinga på någonting. Men jag tror det är något vi alla vill känna någon gång, den här riktigt starka känslan att man inte kan vara utan personen.

 

 
 
http://www.expressen.se/noje/darin-zanyar-berattar-om-sin-karleksonskan/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0