Darin på inspelningen av Moraeus med mera

 
Ny säsong av Moraeus med mera Foto: Charlotte Pettersson/SVT
 
Trots kalla vindar och regn i luften framförde Darin Zanyar en ny låt live för första gången när inspelningarna av Moraeus med mera drog igång
 
Det var regnskvättrar och kalla vindar som mötte oss i Orsa i dag när inspelningen av nästa säsong av Kalle Moraeus succéprogram drog igång. Till och med Kalle själv var lite frusen, även om det inte påverkade sjävla inspelningen nämnvärt.
 
– Det var väldigt kallt här i dag men det är som det ska vara. Kommer det riktiga regnväder så får vi dra oss inomhus, men det är bara att kämpa på, säger Kalle Moraeus.

Varför vill artisterna komma hit?

– Jag tror att man får en chans att visa upp en liten annorlunda sida av sig själv, man får tid att prata till punkt. Det är bra musik och bra gig, Det är många trevliga människor som kommer hit och är glada, säger Kalle Moraeus.

 

Även om inspelningarna börjar redan nu så kommer programmen inte att sändas förrän senare i höst. Då får vi bland annat se artisterna Petra Marklund, Lasse Kronér, Molly Sandén och Darin.

 

– Det har varit jättekul här. Kul att träffa Kalle och hela gänget. Vi käkade precis lunch och pratade om lite allt möjligt. Jag körde en av mina nya låtar för första gången. Jag har aldrig kört den live förut så att det ska bli väldigt spännande, säger Darin Zanyar.

 

Vad tycker du om miljöerna här?

– Det är väldigt vackert. Det finns ett lugn här och det är skönt. Det är inte så stressigt i schemat heller. Man hinner sätta sig i soffan och kolla på utsikten och prata med de andra artisterna och hänga, säger Darin Zanyar.

 

– Att vi nu får göra fem år med programmet är helt fantastiskt, det trodde jag inte. Jag tror varje år att det är sista året. Ringer de och säger att vi ska göra en ny säsong, då blir man bara glad, säger Kalle Moraeus.

 

 

http://www.svt.se/nyhetsklipp/regionalt/dalarna/darin-pa-inspelningen-av-moraeus-med-mera


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0