Darin - "Lycksele-publiken var riktigt bra"

 
Under helgen hade Darin smygpremiär för sin vårturné i Lycksele, där popartisten repat med sitt band i en vecka före konserten.
– Det var riktigt bra, säger han till VK.
 
– Vi hade inte med allt som ska vara på premiären, men det kändes väldigt bra. Det var skönt att få ihop och öva in allt. Det kändes som att vi landade i det, att det sitter och jag är nöjd, säger Darin till VK efter helgens smygpremiär på Hotell Lappland.
 
Hur var Lyckselepubliken?
 
– Oj, riktigt bra alltså. En del hade kommit från andra städer också, men det var jättebra stämning i publiken och en väldigt skön, bra respons.
 
Det måste vara en härlig start på en turné?
 
– Verkligen. Hur publiken reagerar och deras respons är för mig betyget på hur bra det är. Det viktigaste för mig på scen är att publiken går därifrån och känner att de fick en bra musikupplevelse.
 
Den 19 februari gör Darin en ny spelning i länet, nämligen i Umeå. Den forne Idol-tvåan är laddad inför att dra igång turnén
 
– Det känns jättekul, särskilt eftersom jag har gjort så mycket nytt det senaste året och med mitt senaste album. Ett nytt språk, på svenska, ett nytt sound med mer liveinstrument och stråkar, och jag har släppt genom eget skivbolag för första gången. Det har varit en lång process med albumet så det ska bli kul att turnera nu, säger Darin.
 
 
http://www.vk.se/1629301/darin-lycksele-publiken-var-riktigt-bra
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0