Quiz med Darin: Det här kan artisten om Norrbotten

5363260
 
Lördagens konsert i Kulturens hus var bland de första att sälja slut på turnén. Kärleken mellan Darin och Norrbotten är besvarad.
 
I samband med att Darin släppte skivan Fjärilar i magen hyllade han samarbetet med norrbottningarna David Lindgren och Ollie Olsen. Till Duo Nöje sa Darin att han kanske var lite norrbottnisk av sig och när sedan biljetterna till lördagens konsert i Luleå släpptes gick de snabbt åt.
 
– Luleå var en av de städerna som sålde slut först tror jag, konstaterar han.
 
 
Hur kommer det sig?
 
– Jag har funderat på det också, jag blev lite förvånad när de gick åt så fort. Det kanske är tack vare din artikel (skratt). Jag läste den faktiskt, den var riktigt bra.
 
Undertecknad tar åt sig av berömmet men konstaterar att det troligtvis ligger andra faktorer bakom Darin Zanyars popularitet. Singeln Ta mig tillbaka blev en jättehit direkt och debutalbumet på svenska gick rakt in som etta på albumlistan. Det blev en "ny Darin" på platta, som nu ska ta de känslosamma svenska låtarna ut på turné. En stor kontrast till vad publiken tidigare fått se av den popiga 28-åringen.
 
– Det blir annorlunda, men på ett bra sätt. Det ska bli skönt att fokusera på sången och musiken och bara landa i det. Jag tror också att det kommer att göra att man får en annan kontakt med publiken, säger Darin.
 
Med tanke på hans känsla för Norrbotten kanske han har en genväg in i publikens hjärta på lördag. Eftersom han påstått sig vara lite "norrbottnisk av sig" passar vi på att sätta honom på prov i en egentillverkad Norrbottenquiz.
 
 

NORRBOTTEN-QUIZ

 

Nämn två saker som kan ätas tillsammans med palt?

 

– Det är väl sylt och fläsk? (RÄTT)

 

Vad heter konserthuset i Luleå du ska spela i?

 

– Oj. Konserthuset kanske ... (FEL – Kulturens hus)

 

Vilken stad ska flyttas?

 

– Kiruna (RÄTT)

 

Vilken stad är känd för sin löjrom?

 

– Det var svårt. Jag vet inte, Luleå kanske? (FEL)

 

Vilken av dessa städer ligger inte i Norrbotten; Piteå, Luleå, Skellefteå?

 

– Skellefteå. Eller vänta lite, det här kan vara en kuggfråga. Piteå ligger söder om Luleå, men ligger det utanför Norrbotten ..? Nej, jag säger Skellefteå. (RÄTT)

 

Vilken stad kommer Brolle från?

 

– Han kommer från samma stad som Tony Nilsson som jag jobbar med – Boden. (RÄTT)

 

Resultat: 4 av 6 = Darin Zanyar är helt enkelt lite norrbottnisk av sig.

 

 
http://duonoje.se/articles/quiz-med-darin-det-har-kan-artisten-om-norrbotten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0